top of page
Writer's pictureEvyatar Sak

המדריך המלא ליצירת ווריאציות באמזון

Updated: Sep 12, 2021

המדריך המלא ליצירת ווריאציות באמזון

נושא שמטריד הרבה מוכרים מתחילים ומתקדמים כאחד הוא לא אחר מאשר יצירת ווראיציות באמזון. אני מניח שכבר יצא לכם להבין שהמערכת של אמזון היא לא הכי ידידותית למשתמש ולעיתים רבות נמצא עצמנו מורטים שערות ואומרים לעצמנו: “מה בסך הכל רצינו לעשות?? כולה ווראיצייה!!”. אז זהו, שלפעמים נראה שהמתכנתים של אמזון חיפשו איך לסבך את העניינים ואכן הצליחו בגדול.

בשלב כזה או אחר, תמצאו את עצמכם במצב שבו גם אתם תצטרכו לבנות ווריאציות למוצר שלכם. אז מהי ווראיציה באמזון אתם שואלים? כשאנחנו רוצים לייצר ווריאציות למוצר שלנו אנחנו בדרך כלל נרצה להוסיף עוד מוצרים דומים בעלי יחס ברור. היחס יכול להיות אחד מן הבאים (אלו הפופולריים ביותר אך קיימים עוד):

  1. ווריאציית צבע COLOR – נניח כי מכרנו שמלה כחולה עד עכשיו. עכשיו אנחנו רוצים להוסיף שמלות נוספות בצבעים נוספים.

  2. ווריאציית גודל SIZE – אנחנו מוכרים שמלה בגודל LARGE ועכשיו נרצה להוסיף גדלים נוספים.

  3. ווריאציית גודל + צבע SIZE-COLOR – אנחנו מוכרים כמה גדלים של שמלות ולכל גודל קיימים מספר צבעים.

  4. ווריאציות חומר MATERIAL – שמלות העשויות מחומרים שונים.

כל ווריאציה נקראת משפחה והיא בנוייה ממוצר הורה (PARENT) ומהווריאציות השונות הנקראים ילדים (CHILD). חשוב להבין שמוצר ההורה הוא לא מוצר שניתן לרכוש אבל הוא אסין לכל דבר. הוא כן יופיע בתוצאות חיפוש ולכן חשוב להבין זאת ולהשקיע באלמנטים מסויימים שלו כמו הכותרת. כמו כן, בקטגוריות מסויימות הכותרת של מוצר ההורה תשתלט על כותרות הילדים ולמעשה תהיה לנו כותרת אחת לכל המשפחה כאשר הווריאציה היא זו שמפרידה בינהם.


כמה נקודות שחשוב להבין לפני שמתחילים:

  1. כל קטגורייה עובדת לפי קובץ INVENTORY FILE שונה במקצת. לכן, למרות שהמדריך מדגים על קטגורייה מסויימת, ניתן להשליך גם על קטגוריות נוספות. אם זאת, לא אוכל להעלות מדריך עבור כל קטגורייה ולכן אם יש שאלות נוספות, תוכלו לייצור קשר כאן ואשתדל לענות בהקדם.

  2. גם אחריי שתמלאו את כל הקובץ בצורה הנכונה ייתכנו בעיות שונות לאחר העלאת הקובץ ואני ממליץ לייצור קשר עם התמיכה של אמזון לאחר בעייה בהעלאה.

  3. במידה וכבר יש לכם משפחה קיימת ותרצו לפרק אותה על מנת לבנות אחת חדשה, תצטרכו למחוק את ההורה בלבד!! לאחר מכן תוכלו ללכת לפי שלביי המדריך.

אז בואו נתחיל:

לצורך הדוגמה, נגיד שאנחנו רוצים להקים משפחה של קולפני ירקות בווריאצייה של צבע וגודל (SIZE COLOR). נפרט ונאמר שיש לנו 3 גדלים של קולפנים (SMALL, MEDIUM ו LARGE), כאשר לכל גודל 3 צבעים (שחור, לבן ואדום). זאת אומרת שיש לי סה”כ 9 קולפנים שאני רוצה לשים תחת משפחת ווריאציות אחת. זאת אומרת 9 מוצרים קיימים, מוצריי CHILD ומוצר הורה אחד PARENT.

שלב 1 – הורדת הקובץ המתאים.

נלך ל Invetory–> Add Products Via Upload

תחת שורת החיפוש (SEARCH TOOL) נרשום את המוצר, במקרה זה Vegetable Peeler ונקבל את מבחר הקטגוריות הרלוונטיות. יש לבחור את הקטגוריה הרצוייה ואחר מכן ללחוץ על כפתור ה ADVANCED ומיד לאחר מכן על כפתור ה GENERATE TEMPLATE.

שלב 2 – מילוי הפרטיים הבסיסיים.

  1. נחלק לעמודות את הפרטים הבסיסיים, רצוי ללכת לפי הסדר המצוין כאן:ITEM SKU – זהו שם המקט שלכם. לשימוש פנימי (שימו לב כי הוא מופיע על ברקוד ה FNSKU שהלקוח רואה). בשורה הראשונה את מקט ההורה ולאחר מכן את הילדים.

  2. FEED PRODUCT TYPE – שימו לב שמופיע חץ שפותח תפריט. לרשום רק מה שכתוב בתפריט ולא שום דבר אחר!

  3. BRAND NAME – זהו שם המותג של המוצר. שימו לב שגם ההורה צריך שם מותג.

  4. PRODUCT NAME – זוהי עמודת הכותרת של המוצר שלכם. ראו את ההערה הקודמת שלי לגביי הכותרת.

  5. PRODUCT ID – כאן יופיע הברקוד של המוצר שלכם. שימו לב שבמידה ואתם רוצים להוסיף ווריאציות להורה קיים אז יש לכתוב את מספר ה ASIN שלו. במידה ואין הורה קיים יש להשאיר ריק.

  6. PRODUCT ID TYPE – כאן נתאר האם הברקוד של המוצרים הוא EAN/UPC/ASIN ועוד.

  7. ITEM TYPE KEYWORD – גם כאן יופיע חץ שפותח טבלה. לבחור את מה שאמזון מציע.

  8. STANDARD PRICE – מחיר המוצר. לא למלא עבור ההורה. לשים לב לא לרשום יותר מ 2 מספרים מימין לנקודה העשרונית אחרת הקובץ לא ייתקבל.

  9. QUANTITY – הכמות הפנוייה עבור המוצרים. לא למלא עבור ההורה ולא למלא במידה ורוצים FBA.

ככה זה נראה עד כאן.


שלב 3 – תמונות.

החלק הזה הוא לא הכרחי אבל עלול לחסוך זמן. אפשר גם להעלות את הקובץ לאמזון ללא התמונות ולהעלות אותן בצורה ידנית אחר כך. במידה ורוצים להעלות תמונות בקובץ יש להעלות את התמונות לתוכנת אחסון כגון דרופבוקס או גוגל דרייב ולהשיג עבור כל תמונה קישור ישיר להורדה (DIRECT LINK). לא כל שירות מספק קישור ישיר אבל כל שירות כן מספק קישור שיתוף. את קישור השיתוף ניתן להפוך לקישור ישיר על ידי ביצוע הפעולות בקישור המצורף.

שוב, לא חובה למלא את השלב הזה וניתן להעלות ידנית לאחר שהפריטים כבר קיימים באמזון. במידה ובחרתם להמשיך אלו העמודות הרלוונטיות:

  1. MAIN IMAGE URL – קישור לתמונה הראשית של המוצר.

  2. OTHER IMAGE URL1 – קישורים לתמונות הנוספות בסדר יורד.

  3. אין צורך למלא עבור ההורה.

כך זה אמור להראות בינתיים:

שלב 4 – יצירת יחס הווריאציה במשפחה – VARIATION.

בשלב זה נגדיר איזו ווריאציה אנחנו רוצים לבנות עם הקולפנים. במקרה זה מכיוון שיש לנו 3 צבעים עם 3 גדלים לכל צבע, נבחר בווריאציית SIZE COLOR.

  1. PARENTAGE – בעמודה זו נגדיר מי ההורה ומי הילד. את השורה הראשונה נגדיר כ PARENT ואת שאר השורות כ CHILD.

  2. PARENT SKU – פה נגדיר איזה מק”ט (SKU) הוא ההורה עבור כל ילד. נעתיק את ה SKU שהגדרנו כהורה ונדביק עבור כל ילד במשפחה. שימו לב להשאיר את ההורה ריק בעמודה זו.

  3. RELATIONSHIP TYPE – פה יש לבחור ב VARIATION. שימו לב להשאיר את ההורה ריק בעמודה זו.

  4. VARIATION THEME – כאן נבחר את סוג הווריאציה, במקרה זה Sizename-Colorname. למלא גם את ההורה.

ככה זה אמור להראות:

שלב 5 – BASIC.

בשלב זה יש למלא את העמודות הבאות:

  1. PRODUCT DESCRIPTION – תאור המוצר. מותר להשתמש ב HTML בעמודה זו. החוקיות לגביי ההורה היא אותה חוקיות לגביי הכותרת. לעיתים חובה יהיה למלא עבור ההורה ואז התאור יהיה זהה לגביי כל הילדים. לעיתים לא…

  2. MANUFACTURER – להכניס את שם היצרן.

הערה: יש קטגוריות שיידרשו יותר פרטים תחת ה BASIC. כרגע אני מתייחס לקטגוריה שבדוגמא.

ככה זה נראה:

שלב 6 – DISCOVERY.

לא כל השלבים פה הכרחיים, אז אתחיל בחובה ואמשיך ביתר.

אז מה חובה למלא? עכשיו אנחנו בעצם מגדירים את הווריאציות והשמות שלהם:

  1. COLOR / COLOR NAME – כאן אנחנו בעצם מגדירים איך נקרא לווריאציית הצבע שלנו. מצד אחד אנחנו יכולים לקרוא לצבעים שלנו BLACK, WHITE ו – RED שזה בסדר גמור… אבל נניח שאנחנו רוצים לתת לווריאציות שלנו שם יותר “מוכר”, יותר סקסי, אז אפשר. לצבע השחור נקרא GRANIT. לצבע הלבן נקרא SNOW ולצבע האדום נקרא WINE. זה רק לשם ההבנה שניתן לתת שמות לווריאציות הצבע שלנו.

  2. COLOR MAP – כאן אנחנו מגדירים את הצבע המרכזי של הווריאצייה.

  3. SIZE – כאן נגדיר את ווריאציית הגודל. לפי הדוגמה שלנו, נרשום SMALL, MEDIUM או LARGE.

  4. להשאיר את ההורה ריק!

ככה זה ייראה:

מה לא חובה למלא אבל עדיין נמצא בשלב זה:

  1. BULLET POINTS – כל חמשת ה”בולטים” נמצאים כאן.

  2. TARGET AUDIENCE

  3. SEARCH TERMS

  4. USED FOR

  5. SUBJECT MATTER

שוב, לא חובה למלא כאן.

שלב 7 – Fulfillment.

גם שלב זה לא חובה. במידה ותרצו שהפריטים יעלו אוטומטית כ FBA , יש למלא את העמודות הבאות:

  1. Fulfillment Center ID – לפתוח את התפריט ולבחור ב AMAZON_NA.

  2. Is this product a battery or does it utilize batteries? – במידה ואין בטריות לפתוח את התפיט ולבחור FALSE. במידה ויש, לדלג על השלב הזה ולעשות אותו דרך הממשק של אמזון.

  3. Applicable Dangerous Goods Regulations – במידה והמוצר לא מכיל חומרים מסוכנים, יש לפתוח את התפריט ולבחור Not Applicable.

שלב 8 – להעלות את הקובץ לאמזון.

לאחר שסיימנו (ושמרנו את הקובץ כמובן), יש להעלות אותו לאמזון. נלך ל Invetory–> Add Products Via Upload ונבחר ב Check and Upload Your Inventory File.

לאחר שהגענו למסך הזה, תגללו את המסך למטה ל STEP 2 – UPLOAD FILE. יש לבחור ב File Type ב – Inventory Files for Non-Media Categories.

ללחוץ על Choose File ולבחור את הקובץ המתאים ולאחר מכן ללחוץ על UPLOAD.

סיכום.

זהו סיימתם!!! היה מתיש וארוך אבל בסוף זה יהיה שווה את זה.

תוכלו לראות את הסטטוס של ההעלאה שלכם כאן:

לאחר שהעלתם את הקובץ לאמזון יש להמתין כמה דקות. קבצים גדולים יכולים לקחת זמן. ייתכן ולאחר שתעלו את הקובץ, אמזון ידרוש תיקונים מסויימים לקובץ ואז תצטרכו לשנות ולהעלות שוב. קחו בחשבון שיכולים להיות אילוצים פנימיים של אמזון שעלולים לגרום לתקלות העלאה. במקרים כאלו ואתם רואים שאמזון לא מקבל את הקובץ שלכם ומסמל שיש תקלה, לפנות לתמיכה לקבלת תשובות. ברוב המקרים, שירות הלקוחות יגיב לכם נקודתית על הבעייה.

בפנייה לתמיכה ציינו בפניהם את ה BATCH ID המסומן בצהוב בתמונה הקודמת.

  1. הסתבכתם? מוזמנים לפנות אליי במייל דרך הדף הזה.

  2. את הטיפים שלי לתמונות מוצר מנצחות כבר קראתם? למה אתם מחכים? תמצאו אותם כאן.

5 views0 comments

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page