ההצלחה שלכם למכירה אונליין תלויה באסטרטגיה רוחבית, כאשר אטסי (ETSY) היא פלטפורמה שחייבת להיות כלולה בתוכנית שלכם.
אטסי, עם למעלה מ 82 מיליון קונים פעילים היא אחת מהשחקניות הבולטות בפלטפורמות האיקומרס בשוק.
כדי להצליח בפלטפורמה הזו צריך יותר מאשר לפתוח חנות ולהעלות מוצרים. במיוחד כמוכרי תכשיטים שנמצאים בתחום מאוד תחרותי שההיצע בו הוא ענק, עליכם לדעת ולהבין את כל מה שהשוק הזה מציע ולנצל את זה.
אספנו למטה כמה טיפים שתוכלו להשתמש בהם על מנת להגדיל מכירות באטסי.
עזרו ללקוח למצוא אתכם
אם לא השתמשתם עד עכשיו בחיפוש אוטומטי של גוגל אז כדאי שתתחילו. זו דרך מעולה לדעת מה לקוחות פוטנציאלים מחפשים כשהם מחפשים מוצרים כמו שלכם.
השתמשו בביטויי חיפוש ארוכים, עד 20 מילים וזכרו כי יש משמעות גדולה לסדר המילים בחיפוש. למשל יש שוני גדול בין חיפוש "שרשרת זהב לבנה" בין "זהב לבן שרשרת", זה לא חייב להישמע טוב באוזן בשביל להקפיץ מכירות..
השתמשו בכל 13 התגים הזמינים, אחרת תפסידו הזדמנויות שיראו אתכם. ושימו לב שאין תגים כפולים. זכרו שאין צורך לחזור על מושגים שכבר נמצאים בכותרת.
שימו לב שכל המידע החשוב על המוצר שלכם מגיע בהתחלה, מאחר ו 160 התווים הראשונים מוצגים כתיאורי דפים ברישומי התוצאות של מנועי חיפוש כמו גוגל ובינג.
תחילת הכותרת היא המקום הכי חשוב מבחינת SEO. לכן זה המקום שבו תכניסו את מונחי החיפוש הכי חשובים מבחינתכם.
הקפידו שהתכשיט שלכם ממוקם בקטגורייה הנכונה ביותר עבורו. אטסי הכניסו אפשרויות פילטור לאבני חן (וגם מאפיינים אחרים של התכשיט) עבור הקונים ולכן חשוב להופיע במקום הנכון ביותר עבורנו.
הפכו את דף המוצר שלכם לכזה שבאמת ממיר
תמונות המוצר שלכם הן הכל. הן צריכות להיות מיוחדות מעניינות, מושכות. צלמו אותן מזוויות שונות ואם אפשר שאדם יענוד את התכשיטים זה יהיה מעולה. תמונות דוגמנית הן סופר חשובות מכיוון שהן נותנות לקונה את האפשרות לקבל קנה מידה אמיתי ולראות איך התכשיט יושב על הגוף.
אפשרו הזמנות "בהתאמה אישית" (אפילו אם אתם לא) - אפשרו ללקוחות להזמין צבע, סוג מתכת, קראט על פי מה שהם רוצים. במידה ואין לכם את החופש משחק הזה ביצירת התכשיט זה לפחות ייתן לכם ערוץ תקשורת ישיר עם הלקוח שכבר מראה עניין מסויים בתכשיטים שלכם. מכאן, הפעילו את הכריזמטיות ויכול המכירה שלכם.
ספרו סיפור על התכשיטים שלכם, אל תשתמשו רק בפרטים טכניים. לקוחות באטסי קונים גם סיפור ולא רק תכשיט ולכן כדאי מאוד להשקיע בסיפור המותג שלכם.
תיאור המוצר צריך להיות קריא, לכן צרו מבנה ברור ואחיד. תוכלו להשתמש בלינקים למוצרים דומים אחרים שלכם, או כמוצרים שיכולים לבוא כסטים.
הגדירו בבירור את מדיניות התשלום והמשלוח שלכם ותציעו משלוח רגיל בחינם. כמובן יש לכלול את עלות השילוח בעלות המוצר.
הציעו קופונים באופן קבוע לחלק מהתכשיטים. לא רק בחגים ומועדים מיוחדים.
הציעו תכשיטים עם טוויסט עיצובי. תכירו את הנישה שלכם ותנסו להציע משהו שעוד לא נראה.
חשוב שלא תהיו פזיזים, כשאתם מתחילים חשוב שתהיה לכם מטרה בראש, דמיינו לאן הייתם רוצים להגיע עם החנות שלכם.
עוד כמה טיפים כלליים להשגת המטרה:
השתמשו ב promoted listings של אטסי כדי לקבל חשיפה טובה יותר. כשאתם חושבים איך לחלק את התקציב שלכם על שיווק אל תשכחו להשתמש בבדיקות A/B על מנת להבין מה עובד יותר טוב. (קראו את הפוסט הזה על ניסוי דומה באמזון).
לקוחות יכולים לראות כמה מוצרים מכרתם וזה מרכיב חשוב בהחלטת הרכישה שלהם. קונים תמיד יעדיפו לקנות אצל מוכר עם ניסיון מוכח. זהו מדד חשוב, לכן הקפידו לבנות אותו מההתחלה על ידי מתן הנחות גדולות.
משוב וביקורת מהלקוחות חשוב ביותר לכן עליכם לספק שירות מעולה ומעקב עם הלקוחות כדי לוודא שיתנו פידבק חיובי.
חשוב שהקונים ייראו שיש אנשים אמיתיים מאחורי החנות שלכם. לכן הקפידו להעלות תמונות רלוונטיות ל "About us".
לסיכום, אטסי היא חלק גדול מהתעשייה אבל היא צריכה להיות חלק מהפאזל הכולל של אטסטרטגיית אונליין שלכם. בדרך הארוכת טווח שתבנו לעצמכם השתמשו בה כאחד הכלים כדי להגיע למטרות שהצבתם לעצמכם.
הפעילו את החנות ב ESTY תחת שם המותג שלכם כך שהיא תכנס לתדמית המותג ותשתלב עם שאר ערוצי המדיה החברתית שלכם על מנת לקבל חשיפה נוספת.
כמובן שיהיו מהמורות ואתגרים בדרך (כמו כל תוכנית עיסקית), אבל אם תדבקו בשלבים שכתובים יהיה לכם יותר סיכוי להתבלט בתעשיית המסחר לתכשיטים כמו גם להמיר את הלקוחות שלכם בצורה טובה יותר.
בהצלחה!
Comentários