מה עושים עם סחורה שנמצאת במחסנים של אמזון ולא נמכרת

כמוכרים באמזון, קיימות עבורנו אפשרויות שונות להפטר מסחורה אשר לא נמכרת ופוגעת לנו ב IPI:

  • הורדת מחירים.

  • הגברת תקציב פרסום ויצירת קופונים.

  • אמזון אאוטלט (Amazon Outlet).

במידה וכל אלו לא עזרו אמזון מציעה שני שירותים חדשים אשר יכול לגרום למלאי שלכם להימכר.



שיפוץ סחורה קיימת Refurbishment


לקוח אשר מחזיר מוצר חדש אבל הקופסא/שקית נמצאים במצב שזקוקים לשיפוץ קל, יוחזרו למצב חדש כדי שיהיה אפשר למכור את המוצר שוב. השירות חל על פריטי קמעונאות ופריטי החזרה של FBA. כל יחידה שמוחזרת נבדקת האם אפשר יהיה לארוז אותה שוב, אריזה מחדש כוללת שקית, אריזת בועות או קרטון. אפשרות לאריזה גם בקופסאות ממותגות או לא ממותגות.

שירותי אריזה נוספים זמינים באמצעות שיפוץ אופציונלי, הדבקת מדבקות, הסרת מדבקות ישנות, לבוש ונעליים יכולים אפילו לכלול אידוי והסרה של כתמים וריחות.


קטגוריות לשיפוץ מחדש או מכירה כחדש: מוצריי בית, מטבח, מוצרים לבעלי חיים, רכב, משרד, ספורט, אינטרנט אלחוטי, גינה, הלבשה, נעליים, אופנה, ציוד עסקי תעשייתי ומדעי וכלי נגינה.


פירוק Liquidation


מוצרים אשר עומדים בקריטריונים יהיו זמינים לפירוק סיטונאי באמצעות ספק מהימן גם מטעמכם. סוחרים מארצות הברית וגם כאלו שאינם אמריקאים שמוכרים בארצות הברית יכולים להשתמש בתוכנית הזו.


מה היתרונות? במקום לשלם דמי אחסון חודשיים וארוכים ניתן לקבל ערך מסויים של המלאי בין 60-90 ימים.

שימו לב!. מרגע ביצוע הבקשה לפירוק לא ניתן לבטל אותה.


כיצד אמזון קובעת את מחיר המכירה הממוצע של המלאי (ASP)?


המחיר נקבע על פי מספר שקלולים:

  • היסטוריית המכירות של חשבון האמזון שלכם.

  • מכיר המכירה הממוצע בזמן שהמוצר נמצא תחת FBA.

  • היסטוריית המכירה הכללית של ה ASIN המדובר.

אז כמה כסף אנחנו מקבלים בשורה התחתונה מכל מכירה?


אז אמרנו שאמזון קובעים מחיר מכירה מסויים על בסיס המרכיבים אשר צוינו למעלה. על מחיר זה, הסיטונאי הנבחר יישלם מחיר מסויים על כל יחידה אשר בדרך כלל ינוע בין 5%-10% מתו המחיר שאמזון ייקבעו. מהמחיר הסיטונאי אמזון ייקחו עמלה קבועה של 15% ועוד עמלת "שורה" שערכה משתנה בהתאם לגודל ומשקל המוצר.


בואו ניתן דוגמא מספרית:

  • מחיר מכירה אשר נקבע על די אמזון $20

  • מחיר סיטונאי הוא 7.5% מהמחיר למעלה ועומד על $1.5 ליחידה.

  • עמלת אמזון קבועה 15% והיא $0.23

  • עמלת שורה משתנה שתהיה לצורך ההדגמה $0.25

  • שווי כל יחידה שתקבלו חזרה עומד על $1.02

לסיכום, במידה ותבחרו ללכת על פירוק ומכירה לסיטונאים נראה שתקבלו חזרה על כל מוצר שמחירו ליצרן $20, סכום של $1.02


להלן השלבים על מנת לייצור הוראת פירוק ומכירה לסיטונאים:

  • יש לייצר הוראת REMOVAL למוצר ספציפי. Create a removal order

  • יש לבחור באפשרות של Liquidation.


לסיכום


אז נכון שהסכום שנקבל מפירוק לא גדול אבל עדיף בהרבה על האפשרויות האחרות שעומדות בפנינו והם השמדה או הוצאה למחסן חיצוני. בכל אפשרות אחרת אנחנו כנראה נפסיד על כל יחידה.

כולנו נהיה שם בשלב זה או אחר, לא כל מוצר יימכר ואז נמצא עצמנו שואלים את השאלה האם עדיף לי לקבל חזרה סכום מזערי עבור כל יחידה או לצאת בהפסד...


מצד שני, יש לקחת בחשבון שיכול להיות שאותו סיטונאי ייפנה אח"כ לאמזון בשביל למכור את אותו מוצר בדיוק, כאשר קנה אותו מאתנו בזול מאוד. אמזון אומנם מתחייבים לאי תחרות בעניין זה, אבל מספיק שינוי הכי קטן במוצר על מנת להצדיק הקמה של ASIN חדש והופה... המוצר חזר לאמזון.








9 views0 comments