איך להגדיל מכירות למוצרים שלנו

אם אתם לא משתמשים בכלי המדהים הזה אתם משאירים כסף על הרצפה. אמזון השיקו לאחרונה את הכלי שנקרא Manage Your Experiments ולמעשה מאפשר לנו לעשות A/B TESTING למאפיינים מסוימים בליסט שלנו.





מה זה A/B TESTING


זהו מונח ייסוד בשיווק ולמעשה היא בדיקה של נתון קיים אל מול שינוי באותו נתון וקביעה איזהו הנתון הטוב ביותר לצרכים שלנו. בדרך כלל מדובר על נתון קטן אבל משמעותי ביותר, כאשר שימוש נכון בכלי יכול להעלות לכם את אחוז ההמרה בצורה מדהימה.


כרגע אמזון מאפשרים בדיקת פיצול נתונים על 3 מרכיבים:

  • כותרת המוצר

  • תמונה ראשית.

  • תוכן A+

אז מה למעשה קורה במהלך הניסוי?


אמזון תחלק את הקונים באופן אקראי ל 2 קבוצות. לצורך ההדגמה (שגם תכף אראה תוצאות שלה למטה), נשתמש בתמונה הראשית כנתון עליו נבצע את הניסוי. כל קבוצה תראה את התמונה הראשית בצורה שונה בתוצאות חיפוש, בעמוד המוצר וגם בעגלה וצ'קאאוט.


אמזון מתנה את הפעלת כלי הניסויים ב 2 דברים:

  • האסין חייב להיות משוייך לברנד רשום באמזון.

  • חייב להיות אסין עם תמונה מספקת. במידה ואין, תשקלו לשלוח תנועה מבחוץ.

רעיונות לניסויים אפשריים


מחפשים רעיונות את מה לבחון? למטה כמה רעיונות:

  • צמצום "הרעש" בכותרת והורדה של 100 תווים גג. כותרת נקייה יותר עלולה למשוך יותר קונים.

  • הוספה/הורדה של שם המותג בכותרת.

  • שינוי הכותרת למשהו יותר מכירתי ופחות דחיפה של מילות מפתח.

  • שינוי התמונה הראשית.

  • שינוי ה A+.

  • הבלטה של מאפיין ייחודי במוצר שלנו.

  • הכנסה של טבלת השוואה בתוכן ה A+.


תוצאות הניסויים


אמזון אוספת את המידע במהלך הניסוי ומספקת מסויים מידע לגביו:

  • אמזון תספק מידע באחוזים לגביי איזו גירסה של הניסוי מניבה תוצאות יותר טובות. ניתן לראות בתוצאות מהניסוי למטה (עדיין ניסוי לא גמור בזמן כתיבת הפוסט הזה) שגירסה B טובה יותר ב 81% מגירסה A. אתם כבר יכולים לדמייין כמה כסף זה יכול להוסיף לכם למחזור מכירות?

  • עבור כל גירסה, נוכל לראות: כמות יחידות שנמכרה, כמות כספית, אחוז המרה, יחידות שנמכרו עבור כל מבקר בליסט וגודל קבוצת הבקרה עבור אותה גירסה.

  • בנוסף, אמזון תספק בסופו של הניסוי השערה של גידול במכירות לאורך שנה במידה ותשתמשו בגירסה הטובה יותר. ניתן לראות איך זה ייראה למטה:


  • שימו לב שבמקרה הזה, כמובן שהניסוי עוד רחוק מלהגמר ואנחנו ממליצים בחום לא לרוץ למסקנות מהר מדיי.

לסיכום, אנחנו ממליצים בחום עבור כל מי שהכלי הזה פתוח עבורו, לרוץ ומיד לפתוח בניסוי. לצערי, כרגע אמזון מאפשרים ניסוי אחד על כל אסין בכל זמן נתון ואי אפשר להריץ כמה ניסויים במקביל.

שימוש נכון בכלי הזה יכול לבקלות להכפיל לכם את המכירות. בהצלחה!





15 views0 comments