top of page

טיפים ליצירת תמונות מוצר מנצחות לאמזון

Updated: Sep 12, 2021

טיפים ליצירת תמונות מוצר מנצחות לאמזון

אני בטוח ששמעתם את זה בעבר ואם לא אז הגיע הזמן: אין אלמנט יותר חשוב להצלחת המוצר שלכם באמזון מאשר תמונות המוצר. בשוק התחרותי שנקרא אמזון חוויית הקונה היא בראש ובראשונה וויזואלית. אם לא הצלחתם לתפוס את הקונה בשנייה וחצי שהוא העיף מבט לעבר הליסט שלכם (בדף מלא מתחרים) אז כנראה שאתם עושים משהו לא נכון. מדד חשוב שיכול לסמן על אפקטיביות התמונה הראשית שלנו הוא ה CTR בסטטיסטיקות ה PPC של אמזון. CLICK THROUGH RATE – הוא היחס שבין חשיפות התמונה הראשית של המוצר לקונה, לבין הקלקות. יחס CTR נמוך יצביע על כך שהתמונה הראשית שלנו נבלעת או לא מעוררת עניין רב. זאת אומרת שהמוצר שלנו לא בולט בקרב המתחרים הרבים באמזון והתמונה לא תפסה את עין הלקוח. יחס CTR גבוה יצביע על תמונה נכונה ורלוונטיות גבוהה אל מול התחרות.

אז לפניי שנכנס לפרטים המעניינים, נתעכב על כמה פרטים טכניים של אמזון הנוגעים לתמונות מוצר:

  1. התמונות צריכות להיות בפורמט של JPEG, PNG או TIF.

  2. רוחב ואורך התמונה חייבים להיות בגודל של מינימום 1001 X 1001 פיקסלים – זאת על מנת לקבל את אפקט ההגדלה של התמונה כאשר הקונה עובר על התמונה עם העכבר.

  3. גודל התמונה לא יעלה על 10 מגה בייט.

ניתן להוסיף לכל מוצר באמזון עד 9 תמונות. דיברנו כבר על הקשר הישיר בין מכירות לתמונות טובות אז כמובן שנרצה להעלות את מקסימום התמונות שאמזון מאפשר. נתחיל לדבר על איזה תמונות מוצר יש להעלות תוך כדיי מתן דוגמאות.

פירוט 9 התמונות ודגשים לכל אחד:

תמונה ראשונה – תמונה ראשית.

  1. בתמונה הראשית המוצר צריך לתפוס מינימום של 85% משטח התמונה.

  2. התמונה חייבת להיות בעלת רקע לבן בלבד. הכוונה היא ללבן צרוב על גבול השרוף. אחרת הבוטים של אמזון עלולים להשעות את המוצר. ניתן לפעמים לעקוף את הבוט על ידי הוספה של מסגרת לבנה לתמונה בגודל של 20 על 20 פיקסלים. לפעמים זה עובד ולפעמים לא.

הנה כמה דוגמאות לתמונה ראשית טובה:

תמונת המוצר במלואו על רקע לבן


אם המוצר נמכר כסט + טוויסט נחמד של כוס אחת מלאה


תמונה שנייה – תמונת המוצר יחד עם האריזה.

ברגע שעברנו את התמונה הראשית ניתן ואף רצוי להוסיף אפקטים דיגיטליים למשוך את עינו של הלקוח.

המוצר יחד עם אריזתו – כאן האפקט הדיגיטלי בא להדגיש את המאפיין העיקרי של המוצר – שלוקר.


תוכן המוצר מפוזר מסביב לקופסא.


תמונה שלישית – תמונת מאפייני המוצר וייחדו.

תמונה מאוד חשובה! כאן יבואו לידיי ביטוי היתרונות של המוצר שלכם. דוגמאות:

עיצוב גרפי טוב מאוד חשוב. יש לשמור על אחידות עיצובית לאורך כל תמונות המוצר.


הגדלה של אלמנט במידת הצורך.


תמונה רביעית – מימדי המוצר – כי גודל כן קובע.

זוהי גם כן תמונה מאוד חשובה. לא מעט אנחנו רואים פער בין מה שהלקוח חשב שהוא מזמין לבין מה שקיבל בפועל. חשוב מאוד לתיאום הציפיות. – שימו לב להשתמש ביחידה המתאימה לשוק בו אתם מוכרים. לדוגמא באמזון ארה”ב כדאי להשתמש באינצ’ים ואילו באמזון יפן בס”מ.

כמה דוגמאות:

הגדרת המימדים משתנים בין מוצרים. כאן גם אורך התער חשוב.


לשים לב לא להעמיס בפרטים על מנת שהמסר לא יילך לאיבוד.


תמונה חמישית – תמונת הבאנדל במידה וקיים.

הרבה מוכרים בוחרים לייחד או לבדל את המוצר שלהם על ידי הוספת מוצר נלווה\משלים כחבילה (באנדל). חשוב שהלקוח יבין זאת וויזואלית.

EBOOK וכלי גירוד לחתול מתנה.


שיהיה ברור שזה כתוספת למוצר הראשי.


תמונה 6 – תמונת תפעול במידת הצורך.

במידה ולמוצר שלכם יש תכונה/מאפיין/נקודת תורפה כלשהי שדורשת התייחסות מיוחדת, כדאי מאוד להתייחס לכך בתמונה נפרדת. במיוחד אם מניסיונכם, ניתן למנוע חוויה שלילית או החזרה של המוצר.

כנראה שהמוכר הבין שקיימת בעייתיות בתפעול המוצר ובחר להתייחס לכך בתמונה.


תמונה 7 + 8 + 9 – תמונות אווירה.

על חשיבות הוויזואליות של המוצר כבר דיברנו. בתמונות האווירה חייבים ליצר רגש מסויים חיובי הקשור למוצר. התמונה חייבת לעורר אצל הקונה את התמונה שהוא חייב את המוצר עכשיו או יותר טוב, לגרום ללקוח לשאול את עצמו למה לא הזמין את המוצר אתמול. לגרום תחושת הזדהות ורצון. חשוב לא להגזים בפוטושופ או לפחות לעשות את זה בצורה נקייה ולא ברורה לעין. הנה כמה דוגמאות טובות:

מוצר שטח – ייצולם בשטח.


אספרסו מישהו?


שוקולד עם האספרסו?


לסיכום

תמונות המוצר הן הגורם החשוב ביותר להצלחת המוצר שלכם. אל תחסכו ואל תעשו קיצוריי דרך. תנסו לגלות יצירתיות גם כאשר נדמה לכם שהמוצר הוא “אפור” וחסר מקוריות. חשוב מאוד להשתמש בבעלי מקצוע עם ניסיון מוכח בין אם מדובר על צלמים, עורכים גרפיים ויוצרי ווידאו. תבקשו לראות עבודות קודמות וחשוב באותה המידה היא הכימיה. אם הצלם לא “זורם” אתכם ולא מגלה יצירתיות אז לחשוב פעמיים לפני ששוכרים את שירותיו.

*כתבה זו נכתבה בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועדת לנשים וגברים כאחד.

13 views0 comments
bottom of page